donderdag 12 april 2018

StartUpDelta Summit in Arnhem

Michiel Scheffer gedeputeerde

Op 19 april zal de StartUpDelta Summit in Arnhem plaatsvinden. Het evenement voor en over start-up ondernemingen. De derde editie wordt in Gelderland gehouden onder auspiciën van Prins Constantijn en onder verantwoordelijkheid van de Provincie Gelderland.

Het belooft een groot evenement te worden. Naar verwachting  zullen deze donderdag op het IPKW terrein zo’n 2000 mensen hun opwachting maken. Gedeputeerde Michiel Scheffer vertelt erover.

Maatschappelijke uitdagingen

“Er zijn een aantal rode draden in het programma. In de eerste plaats koppelen we startende ondernemingen aan maatschappelijke uitdagingen. Zo’n 400 bedrijven hebben ideeën ingezonden om werk te maken van circulaire economie, eiwittransitie, waterkracht in rivieren, zorg op afstand en veel meer.”

Gelderland maakt het

“In de tweede plaats hebben we slogan: de Randstad bedenkt het, Gelderland maakt het. Starters kunnen zich vaak pas ontplooien als ze en industriële partner hebben die hun idee kan produceren. Starters koppelen aan grote bedrijven en daarmee een ecosystem voor starters maken is een doel van Prins Constantijn en van ons beleid in Gelderland. De komst van Unilever naar Gelderland is het bewijs dat deze aanpak werkt.”

Poort naar Europa

“In de derde plaats laten we zien dat Gelderland de poort naar Europa is. Hier maken we werk van open grenzen. Er zal een grote delegatie uit Nordrhein-Westfalen komen maar ook uit Polen en Noord-Frankrijk, allemaal regio’s waarmee ik als gedeputeerde Europa de relaties heb versterkt. Kortom een topdag voor duurzaam ondernemen in Gelderland.”