Voor de fiets!

Bij de gezonde provincie van de toekomst hoort schone lucht en minder fijnstof. D66 wil daarom investeren in het gebruik van de fiets. Als alternatief voor de auto en voor recreatief gebruik. Dat doen we door het aanleggen 200 kilometer snelfietspad. Door nieuwe fietsbruggen te realiseren en door met de nieuwste technieken brede fietspaden aan te leggen. Met een goede aansluiting tussen fiets en OV wordt de fiets nóg aantrekkelijker! Door te kiezen voor de fiets werkt D66 Gelderland met een gezond vervoersmiddel aan gezonde lucht. Met meer lichaamsbeweging en minder fijnstof!

De fiets is een oer-Hollands vervoersmiddel. Toch gebruiken we ook in Gelderland voor korte en middellange afstanden nog vaak de auto. D66 pleit in dit plan voor goede fietsvoorzieningen in Gelderland. Door het aanleggen van snelfietspaden wordt het aantrekkelijk om voor woon-werkverkeer tot 15 kilometer de auto te laten staan en de fiets te pakken. Met snelfietspaden worden de racefiets, elektrische fiets of speed pedelec zelfs een aantrekkelijk alternatief voor de auto voor afstanden tot 35 kilometer. Het plan ‘Voor de fiets’ bestaat uit vijf punten om het fietsen in Gelderland nóg aantrekkelijker te maken. Om deze plannen te realiseren heeft D66 Gelderland in het plan ‘Investeren in de toekomst’ 150 miljoen euro vrijgemaakt voor de fiets!

Gepubliceerd op 16-03-2019 - Laatst gewijzigd op 28-03-2019