Stan Hellegers (1982) is sinds maart 2015 Statenlid voor D66 in de Provinciale Staten van Gelderland. Daarvoor was hij al actief bij D66 Nijmegen en leidde hij de verkiezingscampagne in 2015. D66 Gelderland groeide toen van 4 naar 7 zetels.

“D66 past bij mij vanwege de positieve houding die in de partij zit. Het vertrouwen in de zelfredzaamheid van inwoners met een overheid die eerlijke voorwaarden én een vangnet biedt spreekt mij aan.”

Inwoners, bedrijven en organisaties maken Gelderland. Daarom moeten we als provincie vooral kansen en mogelijkheden bieden om eigen initiatieven te ontplooien om Gelderland een mooiere provincie te maken. Een eerlijke en verstandige ruimtelijke ordening is de basis voor duurzame groei en leefbaarheid. Als provincie moeten we samen met het maatschappelijk middenveld betere beslissingen nemen. Zo benutten we aanwezige energie in de samenleving én is er meer draagvlak.

Stan is in 2016 met zijn gezin verhuisd van Nijmegen naar Beek. Hij heeft een eigen bedrijf in database-oplossingen voor organisaties en bedrijven die beter contact willen met hun klanten. Vanuit zijn studie Sociale Geografie heeft hij ook interesse in ruimtelijke ordening en mobiliteitsvraagstukken. Als zelfstandig ondernemer ervaart hij dagelijks het belang van goed bestuur op provinciaal niveau.

Contactpersoon voor

Onderwerpen: Milieu, energie & klimaat, ruimtelijke ordening, vitaal platteland, breedband, krimp
Commissies: Economie, Energie en Milieu (EEM) en Ruimtelijke Ordening, Landelijk Gebied en Wonen (RLW)
Gemeenten: Groesbeek / Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Lingewaard, Nijmegen, Overbetuwe, Wijchen