Rigo Heldoorn (1988) is sinds maart 2015 Statenlid voor D66 in de Provinciale Staten van Gelderland. Eerder was hij al van 2010 tot 2014 raadslid voor D66 Oude IJsselstreek.

“Ik ben D66’er omdat ik niet denk in groepen, maar vanuit het feit dat ieder individu anders is en andere behoeften heeft.”

Als politicoloog en bestuurskundige stelt Rigo dat de mens er niet is voor de overheid, maar de overheid is er voor de mens. Inwoners hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het in stand houden van een stabiele en veilige leefomgeving. Hiervoor moeten ze wel de gelegenheid krijgen zelf hun verantwoordelijkheid te nemen. Dus een overheid op afstand en inwoners die zich kunnen ontplooien en ontwikkelen. Met een bescheiden politiek in een ondersteunende rol die ervoor moet zorgen dat iedereen menswaardig kan leven.

Rigo werkt bij het Graafschap College als bestuurssecretaris. In zijn vrije tijd is Hij een fervent sporter. Hij geniet vooral van kanoën. Twee disciplines pakt hij daarbij op: het wildwatervaren en het kano-poloën (volgens zijn zeggen de mooiste teamsport in de wereld). Hij woont met zijn vriendin in Doetinchem.

Contactpersoon voor

Onderwerpen: Bereikbaarheid, financiën, bestuurlijke samenwerking, Europese samenwerking
Commissies: Algemeen bestuur en Financiën (ABF) en Bereikbaarheid, Openbaar vervoer en Cultuur (BOC)
Gemeenten: Aalten, Bronckhorst, Doesburg, Doetinchem, Duiven, Montferland, Oude IJsselstreek, Rijnwaarden, Westervoort, Winterswijk, Zevenaar