Fleur van der Schalk

43 jaar

Arnhem

Videoportret van Fleur van der Schalk

Fleur van der Schalk (1974) is sinds maart 2011 Statenlid voor D66 in de Provinciale Staten van Gelderland. Vanaf 2015 is zij ook fractievoorzitter. Daarvoor was zij al jaren actief voor D66 Gelderland als campagnecoördinator, beleidsmedewerker en commissielid.

“D66 heeft een groot vertrouwen in de kracht van mensen, in hun betrokkenheid met elkaar en in hun vermogen om zichzelf te organiseren. Dat ontstaat natuurlijk niet vanzelf. Mensen moeten de kans krijgen om hun talenten en ideeën te ontwikkelen en de overheid moet zichzelf steeds opnieuw aanpassen om dit mogelijk te maken.”

De vraagstukken op het gebied van economie, energie en ecologie vragen om een onconventionele aanpak en een nieuwe stijl van bestuur. D66 Gelderland maakt zich sterk voor nieuwe vormen van partnerschap, nieuwe financiële instrumenten, een goede aansluiting tussen arbeidsmarkt en onderwijsinstellingen en duurzaam en innovatief ondernemerschap. Modern noaberschap moet het uitgangspunt zijn: met gedeelde verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid en wederzijds vertrouwen.

In haar vrije tijd kun je Fleur vinden op de Veluwe voor een lange wandeling of in een museum of het filmhuis. Fleur studeerde geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en international politics aan de University in Wales. Sinds vijf jaar is zij werkzaam in het openbaar bestuur, momenteel als plaatsvervangend griffier in de gemeente De Bilt

Contactpersoon voor

Onderwerpen: Algemeen bestuur, financiën, gebiedsopgaven en Europese samenwerking
Commissies: Algemeen bestuur en Financiën (ABF) en Ruimtelijke Ordening, Landelijk Gebied en Wonen (RLW)