Céline Blom is sinds maart 2015 Statenlid en vicefractievoorzitter voor D66 in de Provinciale Staten van Gelderland. Ze is woordvoerder op onderwijs & arbeidsmarkt, cultuur & erfgoed, toerisme & recreatie en sport.

Zij woont sinds kort in Apeldoorn, waar ze geniet van de mooie bossen, leuke evenementen en goede voorzieningen. Haar kinderen studeren beiden en komen in de weekenden graag thuis voor een gezonde maaltijd en heel veel aandacht.

Céline is werkzaam als senior beleidsadviseur en belangenbehartiger bij de sectororganisatie voor het voortgezet onderwijs, de VO-raad. Zij behartigt onder andere de thema’s sociale veiligheid, seksuele integriteit en diversiteit en burgerschap. Vóór deze functie was ze actief als bestuurder, directeur, manager en vrijwilliger bij diverse maatschappelijke organisaties en verenigingen in onderwijs en welzijn.

Motivatie voor D66:

“Ik wil graag het verschil maken en daarbij niet kijken naar ras, religie, sociale/culturele achtergrond of leeftijd, maar geloven in de kracht van mensen. D66 staat voor deze grondhouding. Samen zetten we ons in voor een Nederland waar iedereen kan zijn wie hij is.”

Als geboren en getogen Gelderlandse is Céline altijd weer onder de indruk van de diversiteit die deze mooie provincie biedt. Die geeft letterlijk en figuurlijk ruimte: ruimte om met mensen met verschillende culturele en religieuze achtergronden in gesprek te gaan. Kunst, cultuur en erfgoed houden ons daarbij een spiegel voor en helpen ons tolerant te zijn en na te denken over de betekenis van ons handelen voor de toekomst van onze kinderen.

D66 is de partij voor de toekomst met zorg voor het klimaat. Om ervoor te zorgen dat we voldoende vakmensen hebben die bijvoorbeeld zonnepanelen plaatsen, huizen isoleren en warmtepompen installeren, investeert D66 Gelderland in onderwijs dat aansluit bij de klimaatopgaven.

In de afgelopen periode heeft de combinatie van woordvoering op zowel cultuur en erfgoed, als toerisme, recreatie en sport maakt het mogelijk gemaakt verbindingen te leggen tussen de waardevolle schatten die de provincie rijk is: cultureel erfgoed, mooie sportevenementen trekken mensen uit andere gebieden aan die graag in onze mooie provincie willen verblijven en recreëren We mogen trots zijn op Gelderland!

Contactpersoon voor

Onderwerpen: Cultuur, erfgoed, onderwijs, sport, toerisme en recreatie
Commissies: Economie, Energie en Milieu (EEM) en Bereikbaarheid, Openbaar vervoer en Cultuur (BOC)
Gemeenten: Apeldoorn, Barneveld, Elburg, Ermelo, Harderwijk, Hattem, Heerde, Nijkerk, Nunspeet, Oldebroek, Putten, Scherpenzeel