Antoon Kanis (1990) is sinds mei 2015 Statenlid voor D66 in de Provinciale Staten van Gelderland.

“Bij D66 staat vertrouwen aan de basis van de relatie tussen overheid en inwoner.”

Met de Wageningse Universiteit als wereldwijd topinstituut en als tweede exporteur van landbouwproducten loopt Nederland voorop in de agrarische sector. Maar op het gebied van milieu en duurzaamheid valt er nog veel te winnen. Overheid en boeren moeten zich samen inzetten voor een innovatieve en duurzame de landbouwsector. Dat kinderen weer weten waar het eten op hun vandaan komt. Dat landbouw en natuur beter met elkaar in balans zijn. Dat de boer een fatsoenlijke prijs voor zijn product krijgt. Alleen dan kunnen we de voedselvoorziening circulair maken. En dat kan alleen samen.

Deze boerenzoon en betrokken student is opgegroeid op het Kampereiland. Een prachtig onderdeel van het buitengebied van Kampen, waar zijn ouders gezamenlijk een melkveehouderij en zorgboerderij runnen. Nu studeert hij Economics and Governance aan de Wageningen Universiteit. In zijn vrije tijd is hij Ambassadeur van de Gelderse tradities en kan hij genieten van zijn zelf gebrouwen bier.

Contactpersoon voor

Onderwerpen: Water, vitaal platteland, natuur, krimp, luchtvaart, milieu, energie & klimaat
Commissies: Economie, Energie en Milieu (EEM) en Ruimtelijke Ordening, Landelijk Gebied en Wonen (RLW)
Gemeenten: Ede, Maasdriel, Neder-Betuwe, Wageningen, Zaltbommel