zondag 13 februari 2011

D66 Gelderland on tour in week 7

De laatste ruim twee weken tot aan de verkiezingen voor de Provinciale Staten op woensdag 2 maart a.s. gaan in. D66 Gelderland, en de meeste andere partijen hebben de campagne inmiddels op volle toeren gebracht, en zullen daarmee uiteraard doorgaan totdat de laatste stem vergeven is.

In de laatste fase zullen ook de TV-spot (optioneel met ondertiteling) en de radiospot van D66 Gelderland ingezet gaan worden om een mooie eindsprint in te zetten. De voortekenen voor D66 zijn goed, maar een en ander moet nog wel maximaal verzilverd worden, en dat vereist ook maximale opkomst van de D66-kiezers ('come out to vote').

Een kort overzicht van de activiteiten in week 7

(meer info over de afzonderlijke activiteiten in de agenda)

maandag 14 februari:
Onze TV-spot voor het eerst te zien op TV Gelderland rond 22:55 uur.

Lijsttrekker Michiel Scheffer voert om 14:30 uur campagne in Groenlo en canvast vanaf 19:00 uur in Nijmegen.

dinsdag 15 februari:
Gelders lijsttrekkersdebat op initiatief VNO-NCW van 15:30-17:30 uur; namens D66 Gelderland neemt lijsttrekker Michiel Scheffer deel bij Broekhuis Volvo, Zuiderbreedte 40 te Harderwijk.

De Hogeschool Windesheim te Zwolle organiseert om 14.00 uur (tot ca. 16.30 uur) een politiek debat over de Provinciale Statenverkiezingen voor de provincies Drenthe, Gelderland, Overijssel en Flevoland volgens de formule van het Lagerhuisdebat. Namens D66 Gelderland neemt #3 Wouter Saes hieraan deel.

D66 Gelderse Vallei thema-avond o.a. over Food Valley in gebouw het “Kerkheem” achter de oude kerk Kerkhoflaan 34, in Bennekom. Lijsttrekker Michiel Scheffer is van de partij. Aanvang 20:00 uur

Lijsttrekkersdebat toekomst Gelderse steden, G8, LUX Nijmegen 20.00 uur met #2 Fleur van der Schalk namens D66 Gelderland.

woensdag 16 februari:
Verkiezingsdebat 'Jij stemt toch ook?' debat voor en met verstandelijk gehandicapten bij zorginstelling 's Heeren Loo. Lijsttrekker Michiel Scheffer neemt deel namens D66 Gelderland.

Debat over brug Rhenen in restaurant Tante Loes, Veerplein 1 te Rhenen met #3 van D66 Utrecht, Niels Hoefnagels.

donderdag 17 februari:
Om 12.30 uur vindt er in Arnhem een debat met Michiel Scheffer bij ArteZ plaats, met het thema kunst en cultuursector.Dit debat duurt tot circa 14.00 uur en daarna gaan wij richting de buurt Klarendal om te praten met creatieve ondernemers.  De middag wordt afgesloten de Arnhem Fashion Factory bij grand café Klarendal.

Osman Bicen, onze #7, wordt rond 18:40 uur geïnterviewd door Ideaal radio (regio Hummelo/Keppel , Doetinchem, Zutphen)

19.30-21.15 Ede, Christelijke Hogeschool, Politieke Avond, onder voorbehoud met Herman Veraart namens D66 Gelderland.

20.00-22.00 Geldermalsen RTV Betuwe interviewt Michiel Scheffer

vrijdag 18 februari:
We beginnen deze ochtend in Geldermalsen op het station. Vervolgens gaan we naar de markt in Geldermalsen en naar het spoor in Tricht. Wat betekent het hoogfrequent spoor voor de bewoners?
’s Middags gaan we richting Dodewaard. We gaan hier een enquête houden onder bewoners. Wat vinden zij van de nieuwe kerncentrale? Ten slotte gaan we naar Ede, om te flyeren tijdens de koopavond.

Globaal tijdsschema:
08.00-08.45 uur: Flyeren bij Station Geldermalsen

09.00-10.30 uur: Dorpsstraat in Tricht, onderwerp hoogfrequent spoor. Ontbijt met leden actiecomité
10.30-11.30 uur: Flyeren op de markt in Geldermalsen
11.30-14.30 uur: Programma in Tiel en Buren
15.00-15.30 uur: Enquete kerncentrale in Dodewaard

Tijdens het wekelijkse Nieuwscafé op initiatief van De Gelderlander en ROC Nijmegen zal Michiel Scheffer live worden geïnterviewd over de plannen van D66 Gelderland voor de Provinciale Staten.
17:00 – 18:00 Villa Lux, Oranjesingel 42 – Nijmegen

D66 Gelderland #5 respectievelijk #8, Herman Veraart en Jolijn van der Pool flyeren in Zevenaar.

zaterdag 19 februari:
Op zaterdag 19 Februari wordt de informatiekraam van D66 Wageningen bemenst door onder meer Alexander Pechtold en de lijstrekker voor de Provinciale Staten Michiel Scheffer. De kraam staat naast de fontein op de Markt. Michiel Scheffer is ‘s ochtend aanwezig, en Alexander Pechtold vanaf ca. 11.00 uur.

Debat Gelderse Milieu Federatie over Natuur en Landschap, om 14:30 uur, mede in kader actie Hart voor Natuur, Radio Kootwijk, met #2 Fleur van der Schalk namens D66 Gelderland.
Fleur flyert verder op deze zaterdag in Arnhem.

Appels uit de Betuwe; Alexander Pechtold in de provincie
11.00 – 16.30 Wageningen, Arnhem, Nijmegen
Op zaterdag zal Alexander Pechtold de verschillende campagne-activiteiten bezoeken in Wageningen (11:00 – 12:30), Arnhem (13:00 – 14:30) en Nijmegen (15:00 – 16:30). Het thema van deze zaterdag is natuur, om hierop de aandacht te vestigen zullen ‘appels uit de Betuwe’ worden uitgedeeld.

Raadpleeg regelmatig onze agenda..en zegt het voort!