donderdag 24 september 2009

D66 Gelderland haalt een garantie op de jeugdzorg binnen

ARNHEM – Provinciale Staten hebben vandaag unaniem een motie van D66 aangenomen, waardoor de kosten van de jeugdzorg in Gelderland voor 2010 gedekt zijn. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

De provincie staat garant voor voldoende middelen om de vraag naar zorg op te vangen en de wachtlijsten weg te werken, omdat het Rijk hier tekort schiet.

Met prinsjesdag heeft Minister Rouvoet de structurele uitgaven voor de jeugdzorg gelijk gehouden. Daarmee zijn de (forse) incidentele middelen uit 2009 komen te vervallen, terwijl de vraag naar jeugdzorg nog altijd groeit.  Er wordt nu nog onderhandeld met het Ministerie voor extra middelen.

D66 wil niet dat intussen goed ingewerkt personeel bij de zorginstellingen vertrekt of ontslagen wordt, terwijl wij deze mensen over enkele maanden weer hard nodig hebben.  Martijn Leisink, fractievoorzitter D66 Gelderland: "Het Rijk is en blijft verantwoordelijk om voldoende middelen beschikbaar te stellen voor de jeugdzorg.  Maar van deze bestuurlijke

ruzie moeten de kinderen in Gelderland niet de dupe worden.  D66 is daarom blij met de unanieme steun voor deze garantstelling."

23 september 2009