donderdag 10 februari 2011

D66 Gelderland daagt andere partijen uit voor debat kenniseconomie

D66 Gelderland is teleurgesteld in de andere partijen omdat zij niet willen deelnemen aan het debat over de kenniseconomie op 28 februari de Radboud Universiteit. Het zou een ‘Science meets business’ debat zijn, voor medewerkers van de universiteit en van kennisintensieve bedrijven.Door het gebrek aan toezeggingen dreigt dit debat niet door te gaan. Vandaag roept D66 lijsttrekker Michiel Scheffer de andere lijsttrekkers op toch de uitdaging aan te gaan. D66 Gelderland vermoedt dat andere partijen bang zijn dat D66 als winnaar uit het debat komt.

Tijdens een werkbezoek aan NXP met verschillende lijsttrekkers gisteren is vastgesteld dat er alleen al in Nijmegen 15.000 mensen in onderzoek en ontwikkeling werken. In heel Gelderland zijn dat zelfs 30.000 mensen. Dat is evenveel als de agrarische sector, en anders dan in die sector groeit de kennisintensieve sector. Michiel Scheffer is van mening dat er in de Staten en in de huidige campagne te weinig aandacht wordt besteed aan de groeiende kennisintensieve sector. ‘Dat is juist de sector waar toekomst voor onze kinderen in zit’. Om juist deze kennisintensieve sector de aandacht te geven die zij verdient is het van groot belang dat het debat 28 februari door gaat.