Tweede Kamerverkiezingen 15 maart 2017

stempotlood

Tweede Kamerverkiezingen

Op 15 maart 2017 zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Alexander Pechtold is door de leden verkozen tot lijsttrekker. Op 26 augustus presenteerde D66 het conceptverkiezingsprogramma. Het verkiezingsprogramma is op 29 en 30 oktober definitief vastgesteld door de leden op het congres. Het programma kunt u vinden op de website van D66 via deze link.

6 Gelderse Kandidaten

Onze provincie is maar liefst vertegenwoordigd met 6 Gelderse kandidaten op de lijst van D66. De lijst wordt aangevoerd door Alexander Pechtold, met vervolgens op plek twaalf Rob Jetten. Momenteel is Jetten voor D66 actief als fractievoorzitter van de Nijmeegse gemeenteraad, daarnaast is hij regiomanager bij ProRail. Daarna gevolgd door Maarten Groothuizen, op plek 15, werkzaam als officier van justitie. Hij was in het verleden ook actief in de lokale politiek. De eerste Gelderse vrouw op de lijst is Kristie Lamers, zij staat op plaats 29. Ze was de afgelopen vijf jaar zelfstandig ondernemer en is sinds 2010 lid van de Nijmeegse gemeenteraad waar ze sinds 2014 vicevoorzitter van was. Daarnaast is ze actief in het regiobestuur van D66 Gelderland. Tot slot staan ook Eelco Keij (plek 39) en Dick Ross (plek 50) op de lijst. Eelco is internationaal bekend vanwege zijn inzet voor de rechten van Nederlanders in het buitenland. Dick is al sinds 1982 vaste steunpilaar van D66 in Elst, nu gemeente Overbetuwe

Benieuwd naar alle kandidaten? Kijk hier voor de complete lijst.

Bustour 2017

Ontmoet D66 in Gelderland. Ook deze campagne is er een campagneteam actief in Gelderland. Bekijk hier het schema van de Landelijke Bustour en de Regiobus.

Helaas lukt het niet om met de bus langs alle afdelingen te komen, maar als u leuke en ludieke acties heeft en hierbij ondersteuning kunt gebruiken staat het Regiobestuur hiervoor open.

Wilt u ook deelnemen aan de campagne in Gelderland? Neem dan vooral contact op met Marije Arah, Regio coördinator campagne voor D66 Gelderland via het bestuur.