woensdag 16 februari 2011

Alexander Pechtold deelt Betuwse appels uit in Arnhem

ARNHEM – Aanstaande zaterdag 19 februari zal D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold samen met lijsttrekker van D66 Gelderland Michiel Scheffer, een aantal kisten échte Gelderse appels uitdelen aan winkelend publiek in Arnhem. Tegelijkertijd voert D66 actie in bijna alle Gelderse steden voor een duurzamer Gelderland.

Voor D66 Gelderland, onder leiding van ondernemer Michiel Scheffer (44), is duurzaamheid één van de speerpunten van provinciaal beleid. Scheffer: ‘Op deze manier willen we Gelderlanders doen beseffen dat ze deel uitmaken van een prachtige provincie waar veel mooie producten vandaan komen. Juist door meer te focussen op duurzame en biologische productie kan Gelderland blijven concurreren.’

Pechtold: ‘Met deze spontane actie proberen we op een leuke manier mensen te interesseren voor Gelderland en de provinciale verkiezingen van 2 maart. Daarnaast zijn deze verkiezingen natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om dit kabinet bij te sturen door middel van de getrapte verkiezing voor de Eerste Kamer.’ Naast deze actie in Arnhem zal de Wageningse lijsttrekker van D66 deze dag ook in Nijmegen en Wageningen aanwezig zijn.